keskiviikko 8. toukokuuta 2013

Pari pähkinää purtavaksi

Ensinnäkin, miten lapsi pitäisi pukea toukokuussa? A) Päikkäreille partsille B) lenkille ulos C) automatkalle? Mun täytyy sanoa, että oon tässä asiassa ihan pihalla. Mikä on sopivasti vaatetta tollaselle pallerolle joka ei sitä itse voi mulle kertoa?

Meillä on nyt ollut päikkäreillä käytössä tollanen ohut kesähaalari, minkä alla on ollut lyhythihainen body, villatakki ja pöksyt. Päällä on ollut ohut peitto enemmänkin turvan tunnetta luomaan. Onkohan tossa nyt kuitenkin vähän liikaa? Ai niin ja jalassa on ollut kyllä vielä talvitöppöset. Lapsi ei ole ollut mitenkään yltäpäällä hiessä, mutta päikkärit kesti tänään vaan 45min molemmilla kerroilla. Voisko siis johtua äidin toppaus vimmasta? Vauvauinnista kun lähdettiin olin pukemassa samaa settiä pojan päälle, mutta havahduin siihen kun uintikamu lähti ulos ihan vaan "sisävaatteet" + pipo päällä. Ulkona tosissaan oli se 19-20 astetta, joten mekin jätettiin sitten haalari kassiin. Ja tosissaan autolla oltiin siis liikenteessä.

Ja tähän asti päästessäni olinkin jo onnellisesti unohtanut sen mun toisen "pähkinän". Mä en kestä. Mun aivot on selkeesti mennyttä kalua. Tänään oon puhunut ihan omiani jo pariin otteeseen. Ensinnä sanoin kylään tulevalle kaverille, että me asutaan C-rapussa. Mehän siis asutaan B-rapussa, minkä siis myös kerroin sitten kaverille sen jälkeen kun toinen oli kiertänyt pihaa ympäri eikä löytänyt C-rappua. Lisäksi vauvauinnissa sujuvasti kerroin, että meidän poika on 10kuukautta. Hetken mietittyäni tajusin lapsen kuitenkin olevan vielä 9 kuukautta. Tää alkaa käydä varsin mielenkiintoseksi. Palailen mun pähkinän kanssa jos nyt joskus satun sen muistamaan. Todennäköisesti en.

5 kommenttia:

  1. Hahaa, tää on niin tuttua, niin tuttua! Oon kanssa väittänyt IHAN mitä sattuu, sanat vaan putoilee ulos suusta, kone käy mutta kukaan ei ohjaa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä tuntee olonsa kyllä melkoiseksi, kun juttelee ihan mitä sattuu. :D

      Poista
  2. :D No hei, mä kerroin oman ikäni lääkärille väärin tuossa joitakin kuukausia sitten. Ja sen tajuttuani vaan toivoin loppuajan, ettei se katso tiedoistani syntymävuotta & tajua mun puhuneen ihan höpöjä...

    Meiän tytöllä oli eilen, kun oli +20 & aurinko paistoi parvekkeelle, vaunuissa vain sisävaatteet ja ihan ohut lakki ja ohuet tumput. Oli siis vaunukopassa, joten sinne ei tuullut tms.

    (Talvellakaan meillä ei ollut esim. mitään makuupusseja muuta kuin silloin, jos pakkasta oli lähemmäs se -10, vaan vaunuissa nukkuessa oli pikkupakkasilla äitiyspakkauksen toppahaalari & sen alla sisävaatteet + joku ohut peitto. Neidin isomummu esimerkiksi kauhisteli, että miksei meillä siellä oo lampaantaljaa ja makuupussia, mutta jos oli tota enemmän vaatetta, niin neiti oli hikinen...

    VastaaPoista
  3. Tää Suomen kevät on jotenkin liian triviaali myös mulle. Siis mitä ihmettä pitäisi pukea lapselle päälle kun ensin on hirveän kylmä ja seuraavaksi paistaa aurinko? Vähän olen myös arkaillut pipon kanssa. Pitääkö sellaista pakolla käyttää vaikka lapsen pää on aina ihan hiestä märkä ohuenkin trikoopipon kanssa? Koska saa pukea kevyemmin ilman että näyttää paskamutsilta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nimenomaan. Hyvä kun osaa itselleen pukea sopivasti tonne ulos mentäessä ja toi hikipäinen lapsi on niin tuttu täälläkin. Mutta kai tässä on pakko vähentää vaatetusta lapseltakin, jos tohon lämpömittariin on yhtään uskomista.

      Poista

Ilahdun, jos jätät kommentin vierailustasi!